Buli kakak tanda sayang

on Wednesday 18 January 2012


Beberapa hari lepas, kakak telefon minta belikan roti yang ada kat KL ni. Sebab dia suka sangat makan. Biasalah, roti macam tu memang tak ada kat sabah. kalau ada pun mesti mahal.

Hari ni aku balik sabah, sampai di LCCT aku terus pergi ke kedai yang menjual roti tu. Aku main ambik je roti-roti yang ada kat situ.

Sampai kat kaunter, cashier kira, RM 21.00. Pehh, terer jugak aku boleh agak tepat-tepat RM 21.00.. heheh..

Lepas tu, aku telefon akak , bagitahu yang aku dah beli roti tu;

"Aku suda beli bun ni, semua RM 21"

"hah?banyaknya kau beli, macamana aku mau bayar?"

" tidak payah bayar, aku belanja"

"betul??ahah, ok. thank you"

" tapi ada syarat,  kau kena buatkan aku air satu bulan aku cuti di rumah nanti, buatkan aku air teh"

"ahah, bole baaa."

     Apa yang boleh aku cakap, ada kakak sangat-sangatlah best. hehe

Rasululah SAW bersabda;

paling dekat dengan ku kedudukannya kelak pada hari kiamat adalah orang yang paling baik akhlaknya dan sebaik-baik kamu ialah yang paling baik terhadap keluarganya.


Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

tambirangkaw said...

happynya kalo ada kakak...bukan semua owg dpt merasakn kasih sayang sorg kakak...smoga kakaknda ku yg trsayang bahagia dsana...ALLAH lebih mnyayangimu...ameeen99x


4 February 2012 at 22:10
Sadun said...

insyaAllah run. sentiasa kirimkan doa untuk mereka..


4 February 2012 at 22:17

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Sadun | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO