Allah Tunjukkan Rasa Sayang Dengan Situasi yang berbeza-beza

on Wednesday 11 January 2012


Di musin exam ni, dah lama tak dapat bangun sebelum subuh. Iya, mungkin disebabkan sibuk mengulangkaji pelajaran hingga lewat malam dan tidur pun lewat.Biasalah lumrah seorang pelajar universiti, apabila esok ada paper, malam tu baru nak pulun sampai habis.

Tetapi pagi ni, tiba-tiba je aku dapat bangun sebelum subuh, nak tahu sebab apa? Sebab sakit perut yang teramat sangat. Agaknya sebab perut masuk angin kot disebbkan oleh kipas berkelajuan '3'.

Lepas dah bangun tu, tiba-tiba terbisik dalam hati, "Ya Allah kenapa tiba-tiba sakit pulak perut time-time hari ada exam ni."

dan, directly lepas tu juga tiba-tiba aku mendapat jawapan dari pertanyaan hati aku tadi, "Oh, Allah nak bagi bangun sebelum subuh ni, sebelum ni dah pasang alarm kunci sebelum subuh, tetap tak bangun juga, tapi bila sakit perut ni cepat je bangun." Sungguh 'sweet' Allah membangunkan hambanya ini, dia bangunkan dengan perut yang sakit. Lain dari yang lain. =)

 Allah sangat  sayang akan hambanya, dan kadang-kadang Allah tunjukkan rasa sayang tu dengan cara yang berbeza, mungkin Dia akan tunjukkan dengan gembirakan kita, sedih, sakit, dan lain-lain. Kita kena ingat bahawa sifat Ar-Rahman itu amat luas sekali.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Sadun | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO