Bila Kita RIndu seseorang tu, maksudnya dia pun rindu kita?

on Saturday 14 January 2012

Aku selalu dengar mak aku cakap, kalau kita rindu seseorang tu, maksudnya orang tu pun rindu kita. Bila mak aku pergi satu tempat, contohnya ziarah kampung, dia akan pesan jangan rindu-rindu, nanti dia akan rindu balik.

Sejauh mana betulnya benda tu , aku pun tak dapat nak pastikan. Hinggalah aku terjumpa kawan-kawan post dekat status facebook mereka;


 Tak tahulah kalau fakta psikologi tu saja-saja dibuat atau tidak. Kalau betul, maksudnya betul lah apa yang mak aku cakap.

Mak aku bukannya orang terpelajar pun, dia tak pernah pergi mana-mana sekolah. Tapi mungkin dia belajar benda ni dari pengalaman dia.

Maksudnya, bukan semua benda kita boleh belajar dari buku-buku, dari pensyarah. mahupun internet, dan lain-lain. Kadang-kadang, pelajaran yang paling bermakana adalah apabila kita belajar dari pengalaman.

P/s: aku tulis benda ni sebab aku teringat kat mak aku, maksudnya? Mak aku pun tengah teringatkan aku la tu kan? hehe. I Love U.
Ranking: 5

{ 10 comments... read them below or add one }

KiD said...

macam tak masuk akal je.hahah.
Good blog.worth reading it.


27 January 2012 at 17:44
Sadun said...

betulla tu.hehe


27 January 2012 at 21:02
misspurple said...

HAHAH ouh. cmtuh eh ? Nisa teringat kat makcik kedai tuh,rindu masakan dia. Agak2 dia pon rindu nak hidangkan mkann utk nisa x ? :D hahaha.


30 May 2013 at 10:05
Unknown said...

Ada jgk, tgh rndu kt ssorg tu, trus dpt pgglan dri dia...hehe...srnok..


5 October 2013 at 08:26
Asfan Ash said...

nope. bukan. orang tua pun tak semestinya betul


19 June 2014 at 02:35
Unknown said...

Aku tengah rindukan seseorang yang lama sya x jumpa....eemmmm bukan sehari tapi dah tiap hari fikiran sya asyik fkir psal dia sja rindu tu semakin kuat....adakah dia pun rindu dkt sya jg???


13 July 2018 at 11:47
Unknown said...

Selalu memang mcm tu.. dia pun rindu jugak


21 August 2018 at 23:39
Unknown said...

Same lhh aq pon rindu somewane....


23 August 2018 at 09:41
Unknown said...

kalau saya call dia dan ckp rindu dan saya pun tanya (awak rindu saya tak) kalau dia ckp tak,saya nak buat apa?


12 July 2020 at 13:40
Unknown said...

Buat bodo je lh..hahaha


5 February 2021 at 19:06

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Sadun | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO