Bagaimana Erti Sahabat Yang Sebenar

on Monday 30 January 2012

Setiap orang ada pengertian apa itu erti sahabat yang sebenar. Ada yang menganggap sahabat merupakan  seseorang yang sentiasa gembira bila bersama. Yang sentiasa ketawa bergurau senda.

Ada juga yang menganggap sahabat ini amat payah untuk dicari kerana mereka berpendapat sahabat yang ketawa senang untuk dicari tetapi sahabat ketika kita berduka amat payah di cari.

Itu pengertian sahabat bagi kebanyakan orang.


Teringat minggu lepas, masa lepak di berandah rumah. Di depan rumah ada tempat untuk membasuh kain dan kadang-kadang digunakan untuk mandi.

Kawan adik aku datang rumah dan mandi sama-sama dengan adik aku. AKu tidak pelik sebab kawan adik aku tu memang selalu lepak di rumah aku.

Aku baru sedar, sambil mandi tu, aku tengok kawan adik tadi tengah basuh kasut sekolah. Aku pun pelik la, takkan tak basuh di rumah sendiri. Aku tanya dia;

"siapa punya kasut tu?"

Selamba je dia jawab, kasut tu adik aku punya. Waa, terkejut aku, sanggup dia basuhkan kasut adik aku. Aku tanya adik aku samada dia yang suruh basuh. Dia cakap bukan. Memang volunteer.. :)

Susah kan nak cari kawan yang macam tu? Sampai siap basuhkan kasut sekolah.
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

tambirangkaw said...

mmg terbaekla punya kawan kalo camtue...huhu


4 February 2012 at 22:06

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Sadun | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO